پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش AppsFlyer: علی‌رغم ریزش‌های حوزه دیجیتال پس از اتمام پاندمی، رشد «نصب اپلیکیشن» همچنان ادامه دارد

زهرا محبی زهرا محبی
9 اسفند 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش AppsFlyer: علی‌رغم ریزش‌های حوزه دیجیتال پس از اتمام پاندمی، رشد «نصب اپلیکیشن» همچنان ادامه دارد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گزارشی توسط AppsFlyer، پلتفرم موبایل مارکتینگ با رسانه Marketing Dive به اشتراک گذاشته شده است که خبرهای خوبی برای صاحبان اپلیکیشن در خود دارد. طبق این گزارش، مجموع نصب اپلیکیشن در سال 2022 نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. البته این رشد 10 درصدی دلایل به‌خصوصی هم داشته است.

رشد سال 2022 نشان‌دهنده کاهش سرعت حوزه دیجیتال ناشی از اتمام پاندمی کروناست؛ در دوران پاندمی کسب‌وکارهای دیجیتال، بازی‌ها و تبلیغات آنلاین رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند که در سال ۲۰۲۲ این رشد کندتر شد. همین دلیل در سال 2020 باعث شد که شاهد رشدی 35 درصدی در نصب اپلیکیشن سالانه باشیم. علیرغم اینکه هزینه جذب کاربر به طور سالانه با کاهش 5 درصدی مواجه شده است، مارکترهای سراسر جهان امسال 80 میلیارد دلار برای این بخش هزینه کردند. کلیت این بخش، نشان‌دهنده یک ریزش جزیی پس از افزایش 40 درصدی هزینه‌ها در سال 2021 است.

به لحاظ سگمنت، هزینه‌های انجام‌شده برای نصب در اپلیکیشن‌های بازی دارای بالاترین میزان بود. پس از این بخش با مجموعا 27 میلیارد دلار، اپلیکیشن‌های امور مالی با 8.5 میلیارد دلار، اپلیکیشن‌های پول واقعی کازینو با 5.2 میلیارد دلار و اپلیکیشن‌های خرید با 3.4 میلیارد دلار (به استثنای چین) قرار داشتند. نرخ نصب اپلیکیشن‌های بازی که در سال 2021 نسبت به سال گذشته‌اش 10 درصد ریزش داشت، در سال 2022 با افزایش 4 درصدی به اوج خود برگشت.

باید دید با توجه به فاکتورهای مختلفی که استراتژی‌های مارکتینگ را در هر سال تحت تاثیر قرار می‌دهد، در سال 2023 کدام سگمنت عنوان بیشترین نصب را از آن خود می‌کند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک