زمان مطالعه: 2 دقیقه

شهریار بیدار چهارمین ارائه را در روز اول رویداد دی‌ام تاک 8 به خود اختصاص داد. او در این ارائه با تمرکز بر سرویس وب متریک که یک سرویس برای تحلیل رفتار کاربران در وبسایت است، درباره اهمیت بهبود سفر مشتری گفت. شهریار بیدار مدیرعامل و بنیان‌گذار سرویس وب متریک است.

او ارائه خود را با تحول دنیای فروش به واسطه ورود به عصر اینترنت شروع کرد؛ اینکه با اینترنتی شدن فروش، حواس شش‌گانه از بین رفت و فروشنده ارتباط واقعی و نزدیک خود را با خریدار از دست داد. به همین دلیل، راه‌های بهبود تعامل، افزایش فروش و نحوه ارتباط با مشتری و فهم رفتارهای او به کل دگرگون شد.

شهریار بیدار

با از دست رفتن حواس شش‌گانه، فروشنده باید فکر دیگری برای این فرآیندها می‌کرد. شهریار بیدار با اشاره به این سوال که «در عصر اینترنت چطور باید کاربر را فهمید؟» به اهمیت داده اشاره کرد. او در همین خصوص گفت: «حواس شش‌گانه ما در فضای اینترنت قابل ردیابی هستند، با این تفاوت که در فضای اینترنت، این حواس جای خود را به دیتا داده‌اند. داده به گوش و چشم ما تبدیل می‌شود تا بتوانیم با مشتری وارد تعامل شویم. »

شهریار بیدار با این مقدمه، بیشتر درباره اهمیت دیتا حرف زد. او در ادامه همین بحث اشاره کرد: «دیتا درواقع نشانگر رفتار کاربر است. برای اینکه بهتر کاربر را بفهمیم و رفتارش را درک کنیم، باید ابزاری برای تحلیل این دیتا داشته باشیم.» او در ادامه، از وب متریک به عنوان یک سرویس به‌صرفه و هوشمند برای این مهم نام برد. بیدار در تصویر زیر به مقایسه انواع مختلف سرویس‌های تحلیل داده پرداخت.

شهریار بیدار

در ادامه، شهریار بیدار از حسام صلبوخی مدیر مارکتینگ سرویس وب متریک دعوت کرد تا بیشتر درباره مزایا، قابلیت‌ها و امکانات این محصول برای شرکت‌کنندگان بگوید. صلبوخی نیز با معرفی کامل وب متریک، اینکه چگونه می‌تواند به کسب‌وکارها برای رسیدن به هدف‌شان کمک کند و چگونه سفر مشتری را بهبود دهد،  این ارائه را به پایان رساند.

  • گزارش بقیه ارائه‌های رویداد دی‌ام تاک 8 را در رسانه دی‌ام برد بخوانید.
  • برای دانلود فایل ارائه شهریار بیدار اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید